1. Betalning
Betalning för kurser och vissa tjänster sker i förskott via Stripe. Coaching betalas via Klarna i samband med bokning. Vill du ha en faktura istället tillkommer en hanteringsavgift. Vill du ha specificerat kvitto på din betalning skickar du ditt namn, ditt företagsnamn, adress och organisationsnummer i ett e-postmeddelande till info@capuma.se. Har du valt att delbetala en kurs så måste kursen betalas till fullo även om du väljer att avbryta kursen tidigare än den kurstid som gäller för kursen. Ingen återbetalning sker vid avbruten kurs.
2. Bokning
Alla bokningar och betalningar är bindande med undantaget av punkt nummer sex (6) på denna sida eller vid sjukdom/skada där intyg av läkare kan ges eller motsvarande. Bokningar av massage och coaching kan avbokas fram till 24 timmar innan. Vid sen avbokning sker full debitering för tjänsten.
3. Ändringar
Vi förbehåller oss rätten att ändra och att ställa in event, föreläsningar och tjänster, ändra på datum och tider på grund av exempelvis sjukdom. Sker detta så meddelas deltagarna/kunderna via uppgiven e-postadress vid dennes bokning.
4. Ansvar
Capuma ansvarar inte under några omständigheter för sjukdom, skador, ej uppnådda resultat eller dylikt i samband med deltagande i kurser eller vid köp av tjänster. Däremot kan du hållas ansvarig för förlust eller skada som eventuellt åsamkas Capuma om någon obehörig använder dina inloggningsuppgifter.
5. Nekande av bokning
Vi kan avböja din bokning av en kurs eller tjänst hos oss om Capuma anser att vi inte matchar varandra eller av annan orsak. Om det skulle hända får du hela den förskottsbetalade summan tillbaka. Det kan dock dröja upp emot en vecka innan du ser pengarna på ditt konto.
6. Dokumentation och marknadsföring
Vi kan komma att fotografera, spela in ljud samt filma under kurser och föreläsningar. Dessa kan komma att användas vid marknadsföring av mina kurser och tjänster. Vill du inte förekomma på några bilder, höras i en ljudfil eller synas på filmer ber vi dig meddela oss detta via mail till info@capuma.se.
7. Garanti och resultat
Capuma lämnar ingen garanti för att du kommer att uppnå dina mål eller förväntningar, även om Capuma lovar att göra det vi kan för att du ska nå resultat. Du ansvarar för att lägga ner både tid och engagemang för att lyckas.
8. Ångerrätt
Enligt distansköplagen har du 14 dagars ångerrätt. Rätten att ångra din anmälan eller köp gäller enbart om inte tjänsten påbörjats. Meddelande om utövande av ångerrätt skickas via e-post till info@capuma.se så snart som möjligt. Eventuell återbetalning sker inom 30 dagar. Utebliven betalning godtas ej.
9. Personuppgifter
Du ansvarar för att lämna sanna uppgifter om dig själv. Genom att anmäla dig så förbinder du dig samtidigt till att lämna korrekta uppgifter. Om du byter mejladress så ansvarar du själv för att också meddela Capuma om detta. Genom att anmäla dig så samtycker du till att Capuma kan använda dina personuppgifter för att skicka information eller reklam till dig från Capuma eller samarbetspartner. Personuppgifterna sprids ej vidare till tredje part och hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR .
10. Eventuella tvister sker i svensk rättegång och enligt svensk lag.
Senast uppdaterad: April 2018